بیرینگ های مصرفی دینام با توجه به خصوصیات کارکردی که در یک جهت دارند طراحی و مورد مصرف قرار میگیرند و با توجه به ساختمان شکل گیری بیرینگهای آهنربایی بسیار شبیه بلبرینگهای شیار عمیق میباشند .
اما چون در رینگ خارجی فقط یک لبه وجود دارد ،اجزاء آن می توانند براحتی از بیرینگ جدا شوند .پروفیل دایره ای شکل شیار در رینگ خارجی ، از مرکز رینگ به بعد تبدیل به پروفیل خطی می شود . بیرینگ های دینام بار محوری را فقط در یک جهت می توانند تحمل کنند . به همین دلیل برای مهار نمودن شفت در راستای محوری باید از دو بیرینگ رو در روی هم استفاده نمود .معمولاً در این حالت بیرینگها را با لقی محوری کمی مونتاژ می نمایند تا امکان انطباق با تغییرات جزئی در طول شفت و محفظه بیرینگ وجود داشته باشد . از آنجا که اجزاء بیرینگ های دینام قابل جدا شدن هستند ، می توان رینگ داخلی با ساچمه ها و قفسه را جداگانه در جایگاهشان نصب نمود شکل از جنس برنج یا فولاد نگهداشته می شوند ، البته از U .ساچمه ها توسط قفسه ای با مقطع
قفسه های یکپارچه از جنس پلی آمید تقویت شده با الیاف شیشه نیز استفاده می شود. قفسه ، ساچمه ها و رینگ داخلی ، یک مجموعه را تشکیل می دهند.
منبع : عظیم صنعت