بلبرینگ صنعتی | قیمت بلبرینگ صنعتی | انواع بلبرینگ صنعتی

«بلبرینگ صنعتی» ، «انواع بلبرینگ صنعتی» ، «فروش بلبرینگ صنعتی» ، «قیمت بلبرینگ صنعتی»

بلبرینگ صنعتی | قیمت بلبرینگ صنعتی | انواع بلبرینگ صنعتی

«بلبرینگ صنعتی» ، «انواع بلبرینگ صنعتی» ، «فروش بلبرینگ صنعتی» ، «قیمت بلبرینگ صنعتی»

۳ مطلب در مرداد ۱۳۹۶ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

بلبرینگها دارای یکسری سوراخ هایی هستند که هر کدوم از این سوراخ ها در بلبرینگ ناشه خاصیت مختلف را دارا میباشد در بلبرینگها یا رولبرینگهای پیوسته و یکپارچه که به هم چسبیده هستند قسمت حلقه ایی که دارای سطح محکمتری هست با ید در مرحله اول جاگزاری شود و در محل مورد نظر جا زده شود و ضرباتی که برای جا زدن آن اجرا میشود به صورت غیر مستقیم و با احتیاط انجام شود و قبل از جاگذاری بیرینگ به صورت کامل محل مصرف روغن کاری شود .

اگر انطباق خیلی سفت نباشد، برینگهای کوچک را می توان با اعمال ضربه به بوشی که در جلوی حلقه گذاشته شده است، در روی شافت جا زد.
ضربه های چکش به بوش باید به طور یکنواخت روی آن توزیع شود که برای نیل به آن می توان از یک تکه چوبی سخت استفاده نمود.
در صورتیکه برینگ یکپارچه هم در روی شافت و هم در داخل محفظه پرس شود، بین تکه چوبی و برینگ یک بوش قرار می دهیم که هم با حلقه بیرونی و هم با حلقه داخلی در تماس بوده و ضربه به هر دو اعمال شود(شکل 2). استفاده از یک صفحه میانی که با دو حلقه در تماس باشد وسیله مناسبی است برای جلوگیری از پیچ و تاب برداشتن حلقه (شکل 3).
در برینگهای جدا شدنی Separable، حلقه ها می توانند مستقل از یکدیگر جا زده شوند و این امر به سهولت عمل، به ویژه، در مواردی که انطباق پرسی مورد نیاز باشد کمک فراوان می کند.
در موقع جازدن شافتی که حلقه داخلی برینگ بر روی آن نصب شده، در داخل محفظه ایکه قبلاً حلقه بیرونی به همراه قفسه و اجزاء غلتشی در آن جا زده شده است، باید دقت نمود تا ورود شافت، باعث خراش اجزاء غلتشی نشود، لذا در این حالت بهتر است از یک بوش مخصوص جازدن، در مورد رولبرینگ های استوانه ای و سوزنی استفاده شود.
قطر خارجی بوش باید به اندازه قطر شیار غلتک ها diameter raceway باشد. این مقدار در جداول مشخصات برینگها معمولاً با حرف F نشان داده می شود.
با افزایش قطر، نیروی لازم جهت جازدن برینگ نیز افزایش می یابد، لذا در این برینگها از روش حرارتی استفاده می شود. در این روش حلقه داخلی برینگ توسط دستگاههای حرارتی القایی و نظایر آن تا مقدار معینی حرارت دیده، منبسط می شود و سپس بر روی شافت جازده می شود.
برینگها معمولاً نباید بیشتر از 125ºc گرم شوند و نیز در برینگهایی که کاسه نمد یکپارچه دارند نباید از این روش استفاده نمود.
در انتخاب وسیله حرارتی باید دقت نمود تا از فوق گرمای موضعی اجتناب شود.
وسایل توصیه شده گرمکن های الکتریکی Electric heaters، کابینت های حرارتی Cabinet Heating و حمام روغن است.

منبع : عطیم صنعت

  • azimsanat azimsanat
  • ۰
  • ۰

در زمینه صنعت یک سری راه حلهایی برای سودآوری وجود دارد که با توجه به اطمینان کامل از قطعات میتوان به آن دست پیدا کرد شرکت SKF برای رفع چالش های هر صنعت که در تمامی صنایع به صورت مشترک میباشد و اهداف مشترکی از جمله نگهداری ماشین آلات و بهبود ایمنی و صرفه جویی در مصرف انرژی و در کل کاهش هزینه هاشرکت SKF با توجه به تولیدات بی نظیر خود در رابطه با تولیدات بلبرینگ کمک بسیار زیادی را در بهبود این دغدغه برای صنعتگران شده است و برای رسیدن به اهداف خود و صنعتگران تلاش میکند و محصولات بسیار با کیفیت را تولید میکند .

همکاری نزدیک با تولید کنندگان تجهیزات و کاربران نهایی صنعتی درک منحصر به فرد از تعامل بین اجزای دارایی و فرآیندهای صنعتی SKF داده است. امروز، ما در حال اعمال نفوذ این دانش به ارائه ارزش در هر مرحله از چرخه زندگی یک دارایی است. SKF زندگی مدیریت چرخه روش های اثبات شده ما را به بهینه سازی طراحی تجهیزات و بهره برداری بیش از کل چرخه عمر آن است. اثبات شده در کارخانه های خود ما در سراسر جهان موثر، راه حل های SKF نیز اثبات ارزش را به مشتریان SKF در سراسر جهان.

منبع : عظیم صنعت


  • azimsanat azimsanat
  • ۰
  • ۰

مشاهدات ، تحقیقات و مطالعات و در کل تجربه نشان داده است که عمر پاین بلبرینگها و خرابی های بلبرینگها علت های مختلفی دارند ولی اگر در نگهداری آنها مقداری دقت کنیم و راه حل های مناسب و درست را به صورت حرفه ایی مطالعه بکنیم و علت های خرابی آنها را فرا بگیریم به این روش از خرابی های زودرس جلوگیری کرده تا در آخر بدلیل پایان عمر واقعی خود بلبرینگ کارایی آن به اتمام برسد. برینگهایی که بدلایل خرابی های زودرس از بین میروند و دچار خرابی میشوند در واقع یک سری علت ها دارند که در این مقاله به علل خرابی سایش یا کچلی برینگ میپردازیم ،که با مطالعه بر روی آن بلبرینگ خراب به علت خرابی آن پی برده و از خرابی های مجدد جلوگیری کرده و علت آن را برطرف میکنیم .

نشانه های پایان عمر برینگ
نشانه های پایان عمر برینگ

سایش، کچلی

تعریف:

سایش عموماً در اثر لغزش قطعات بر روی یکدیگر نظیر سطح جانبی غلتک با لبه حلقه، سطح حفره های قفسه، قفسه و سطح راهنمای حلقه برینگ ایجاد می شود.

سایش حاصله از وجود مواد زائد و خوردگی نه تنها در مورد سطوح لغزنده بلکه در سطوح چرخشی نیز اتفاق می افتد.

سایش در سطوح جانبی غلتک های رولبرینگ استوانه ای

سایش در شیار غلتک رولبرینگ های استوانه ای دو ردیفه

علت:

سایش:

  1. روانکار نامناسب یا غیر کافی.
  2. آلودگی توسط مواد زائد.

کچلی:

  1. بار مرتعش.
  2. ارتعاش ملایم حاصل از بار بر روی سطوح درگیر.

کچلی در سوراخ داخلی رولبرینگ مخروطی

کچلی در سطح بیرونی حلقه بیرونی بلبرینگ شیار عمیق

روش اصلاح:

  1. سایش:

الف- تجدید نظر و اصلاح در روانکار و روش روانکاری.

ب- تصفیه روغن.

ج- بهبود آب بندی.

  1. کچلی:

الف- بررسی وجود ارتعاش و حذف آن.

ب- بررسی انطباق و افزایش آن.

ج- افزایش صلبیت شافت.

منبع:عظیم صنعت

  • azimsanat azimsanat